Fewer Thoughts, Greater Peace

Friday, July 29, 2011 2 Comments A+ a-

Hi, Assalamualaikum, Salam jumaat semua...sihat ke hari ini? sekejap je dah hari jumaat kan...
dan sesungguhnya hari jumaat merupakan hari yang mulia dan penuh berkat....

“Pada hari itu terdapat suatu masa di mana seorang hamba mukmin apabila meminta (berdoa) kepada Allah sesuatu kebaikan melainkan Allah memakbulkan doanya atau ia meminta Allah melindunginya daripada sesuatu kejahatan melainkan Allah melindunginya daripada kejahatan.” (Hadis riwayat Tirmizi).

Alhamdullilah, semalam dapat juga  tidur awal dari kebiasaan. Beberapa minggu ni asyik tido kul 2 3 pagi sebab nak siapkan kerja. Pagi tagi HH keluar untuk gunting rambut, dah lama nak gunting tapi tak sempat, kedai yang HH biasa pergi plak dah tutup. So tadi HH singgah kat kedai gunting rambut sorang brother india ni... kenapa HH suka pergi kedai gunting rambut india? sebab kebiasaannya pas diorang gunting rmbut diorang akan urut2 kan kepala, leher dan bahu sikit (^_^).... hilang beban2 dalam kepala ni.

Masa HH sampai kat kedai tu ada dalam 3 orang lagi dok tunggu turn. So HH duduk la lepak2 dulu, sambil tu belek majalah2 yang ada. Pas belek2 majalah mata plak melilau tgk poster kat kelilling kedai tu, ada poster fesyen2 rambut dan sebagainya. Tiba2 mata HH tertarik dengan satu poster pemandangan... kat situ dia tulis "Fewer Thoughts, Greater Peace"... dan HH terus tersenyum.


(Gambar kat atas ni bukan gambar yang HH tgk kat kedai tu. 
Gambar ini HH tangkap dekat Permatang Damar Laut, Penang sekitar dua minggu yang lepas)

HH memang seorang yang meminati Quotes... sebab Quotes ni boleh buat kita berfikir. Tapi honestly HH tak dapat nak fikir dan tak tahu  macam mana nak terangkan apa maksud quotes tersebut.... HH hanya terus tersenyum. Apa pandangan kawan2 tentang maksud quotes ni? Jom share kat sini....

Oh ya, esok http://www.photovillagestudio.com/ akan adakan pameran & promosi di SMK Telok Kumbar, Pulau Pinang sempena hari KAGUM (Hari Kokurikulum). Pada yang tak ada aktiviti jemput la ke sana. Ada banyak aktiviti dan pameran dari Badan2 kerajaan dan swasta. Jumpa di sana k. (^_^)

2 Comments

Write Comments
AJ
AUTHOR
July 29, 2011 at 12:13 PM delete

pikir salah,x pikir pun salah.. :)
xmau pening kurangkan memikir tapi kalau x pikir lagi memeningkan..
apa yang aku cakap nih..HH pikirlah sendiri! :p

Reply
avatar
July 29, 2011 at 12:31 PM delete

Thanks Abg AJ... tu la pasal... hehehe :)

Reply
avatar

International Muslim Wedding Photographer

Powered by Blogger.

Contact Form

Submenu Section

Slider Section

Total Pageviews

Pages - Menu