IJI Terakhir - Suatu Pengalaman [ Bahagian 2 ]

Friday, October 04, 2013 4 Comments A+ a-

sambungan dari IJI Terakhir -  Suatu Pengalaman


JUMAAT - 27 SEPTEMBER 2013



Terjaga dari tidur terus saya ambil handphone untuk tengok jam. Pukul 6.00 pagi. Ketika itu, saya dapat rasakan yang kesihatan saya makin baik. Saya sms Sam bertanyakan sama ada mereka sudah sampai di KL Sentral. Katanya, semalam keretapi bertolak lambat, jadi mereka masih belum sampai ketika itu.

Setelah selesai solat subuh saya sms Sam lagi. "Aku Ingat nak pergi IJI". 

Sam bertanya... sama ada kesihatan saya sudah ok, larat tak sana nak pergi, nak pergi naik apa.... dan sama ada saya betul-betul pasti dengan apa yang saya nak buat.

Kemudian Sam menerangkan, disebabkan keadaan semalam, dia telah tawarkan tiket saya kepada rakan-rakan yang lain. Dan dah ada orang yang bakal mengganti tempat saya. Kemudian Sam bertanya... apa yang patut dia lakukan. Saya tidak membalas sms Sam.

Saat itu saya cuma redha. Saya pasti, seperti mana saya, insan tersebut juga semestinya sangat hendak berada di IJI. Tak sanggup pula saya nak suruh Sam batalkan tawaran tersebut. Pasti orang itu akan kecewa.

Tiba-tiba Sam sms. "Nizam, mai ja.... aku dah bincang dengan orang yang nak ganti tempat hang tu. Hang mai ja..."

Saya macam tak percaya. Berulang kali saya bertanya kepada Sam, macam dengan orang yang akan menggantikan tempat saya. Setelah diterangkan, tanpa berfikir panjang, terus saya beritahu niat saya kepada isteri untuk pergi juga ke IJI. Biar terlepas kelas sesi pagi sahaja.... DARIPADA TERLEPAS KESELURUHAN IJI.

Pagi itu, buat pertama kali dalam hidup, saya membeli tiket Bas secara online. Saya sendiri telah terlupa bila kali terakhir saya menaiki Bas Expresss. Setelah bersiap, isteri tercinta menghantar saya ke stesen bas. Saya tahu, seperti mana saya risau untuk tinggalkan dia..... dia juga risau untuk melepaskan saya pergi. Kerana dia faham saya bukanlah orang yang biasa bermusafir seorang diri, kerana selalunya dialah peneman di sisi.

Di stesen bas, saya di beritahu bahawa bas akan sampai lambat daripada yang dijadualkan kerana mengalami masalah. Setelah hampir sejam menunggu, bas yang dinanti pun sampai.... 


...... BERSAMBUNG


Hasfanizam Hamdan


(Gambar yang sempat dirakamkan oleh isteri saya sebelum saya bertolak :)


4 Comments

Write Comments
Eiza Sharon
AUTHOR
October 4, 2013 at 7:38 AM delete

Sayapun kecewa bagai jantung direntap kuat sbb saya da sampaipun kat pwtc. Bdn lemah longsai mcm nak main biolapun ada. Kaki berjln tanpa berhenti memikirkan ke mana arah tujuan nak pegi tanpa ada tiket dgn rm20 dlm poket. Tp saya redha...

Reply
avatar
Eiza Sharon
AUTHOR
October 4, 2013 at 7:45 AM delete

Sayapun kecewa bagai jantung direntap kuat sbb saya da sampaipun kat pwtc. Bdn lemah longsai mcm nak main biolapun ada. Kaki berjln tanpa berhenti memikirkan ke mana arah tujuan nak pegi tanpa ada tiket dgn rm20 dlm poket. Tp saya redha...

Reply
avatar
July 6, 2015 at 3:11 PM delete

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Reply
avatar

International Muslim Wedding Photographer

Powered by Blogger.

Contact Form

Submenu Section

Slider Section

Total Pageviews

Pages - Menu