TANAH, AIR, API & ANGIN

Sunday, November 29, 2009 8 Comments A+ a-

Just want to share something from my old mailbox. Maybe some of you have read about this, but I believe it is something nice to read and share. Credit goes to the original author but I don't know who... (*_^)




*****

Panduan Mengenali Perangai Wanita (Rahsia 4 Unsur)


WANITA TANAH
***************
Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak;
Taurus (21 April-20 Mei),
Virgo (24 Ogos-23 September) dan
Capricon (22 Disember-20 Januari).

* Seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal.
* Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.
* Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan sikap berhati hati menjadikan wanita tanah  berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan.
* Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang.
* Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana.
* Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa.

WANITA API
************
Wanita api dilahirkan di bawah lambang;
* Aries (21 Mac-20 April),
* Leo (24 Julai-23 Ogos) dan
* Sagittarius (23 November-21 Disember).

* Dilahirkan sebagai pemimpin
* Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar.
* Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu.
* Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya.
* Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi merasa sedih dan terhiris.
* Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan.
* Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.



WANITA ANGIN
***************
Mereka ini lahir di bawah lambang ;
* Gemini (22 Mei-21 Jun),
* Libra (24 September-23 Oktober) dan
* Aquarius (21 Januari-19 Februari).

* Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan.
* Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif tinggi, bagi mereka segalanya boleh dicapai.
Tiada yang mustahil.!
* Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap
diplomasi dan saling bekerjasama bersungguh- sungguh.
* Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik.
* Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul & hebat, untuk berkonfrantasi.
* Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka.
* Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja.

WANITA AIR
************
Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak;
* Cancer (22 Jun-23 Julai)
* Scorpio (24 Oktober-22 November) dan
* Pisces (20 Februari-20 Mac).

* Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
* Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati hati.
* Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
* Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.

8 Comments

Write Comments
November 30, 2009 at 1:59 PM delete

salam..

wow!! sgt kontra..hihi;)

Reply
avatar
November 30, 2009 at 5:41 PM delete

hoyeeaahhh...ein wanita air rupa nye..ekeke...rasa mcm hampir tepat je suma 2...adeeii...

*mmg sgt cepat mengalir kan airmata dlm ape jua keadaan

Reply
avatar
December 1, 2009 at 1:22 AM delete

lea tanah... sume baik2 je..
btl ke ek..? hehe

Reply
avatar
SilentThinker
AUTHOR
December 1, 2009 at 9:41 PM delete

hehehe..hanya jauhari mengenal manikam..so hanya kita yang lebih mengetahui tentang diri sendiri..

Reply
avatar
MaizaC'Joe
AUTHOR
December 4, 2009 at 1:56 PM delete

Salam Niezam

maiza sagittarius (wanita api)

yg paling tak tahan... enggan menerima pandangan orang lain ekk!! dan berterus terang tak jaga hati orang.. hadoi.. ini yg tak best.. apa2 pun diri sendiri tau kan..

thanks for sharing

Reply
avatar
SilentThinker
AUTHOR
December 4, 2009 at 10:54 PM delete

Wsalam Maiza,
hehehe ... x semestinya pe yang tertulis betul :)

Reply
avatar
.hudaluna™
AUTHOR
December 13, 2009 at 11:09 AM delete

tanah =)

paling tepat yg ni

Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka.

Reply
avatar
SilentThinker
AUTHOR
December 13, 2009 at 10:01 PM delete

"Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka."
.
cam ada kene mengena je ngan diri ni..hehehe

Reply
avatar

International Muslim Wedding Photographer

Powered by Blogger.

Contact Form

Submenu Section

Slider Section

Total Pageviews

Pages - Menu